Hallonpaj, perfekt nu till våren och sommaren!

Hejsan. Hoppas ni alla mår bra, för det gör jag! 
Häromdagen så var jag så  sugen på något sött men inte sådär sötsliskigt, så jag tänkte att jag gör en paj! 
gjorde en smulpaj med hallon i och den blev verkligen supergod. Och självklart så delar jag med mig av receptet till er! 
 
Du behöver

Receptet är för 4-6 personer.

  • 125 g smör eller margarin
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • 3-5 dl hallon
  • ev. 1 msk potatismjöl

Gör så här:

Sätt ugnen på 200-225 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det i mjölblandningen tills det bildar en smulig deg.

Smöra en pajform med 24-26 centimeter i diameter. Lägg i hallonen och sockra lite lätt.

För att få en fastare paj kan du även strö över lite potatismjöl.

Fördela sedan smuldegen över bären och grädda pajen i cirka 20 minuter.

Och det är ju ingen paj utan en massa vaniljsås ;) Och för er som inte tycker om vaniljsås så går ju grädde eller glass lika bra :) 

Många kramar tills vi hörs igen! / Anna 

 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback