Chokladbollar i tårtfom

Hej på er! 
Jag har inte glömt bort att lägga upp nånting och därför lägger jag upp ett till recept som jag faktiskt hittade i en Allerstidning, nämligen chokladbollar i tårtform. 
 
Allt du behöver är:
200g mjölkchoklad
200g smör eller margarin
1dl ljust muscovadosocker
2msk kakao
4dl havregryn
2dl kokosflingor 
1 rund form 
 
Gör såhär:
1: Bryt choklade i mindre bitar och smält över vattenbad eller på låg effekt i micron och rör om till en slät konsistens.
2: Rör samman matfettet och muscovadosocker. Tillsätt kakao, havregryn och kokosflingor. Skrapa sist ner den smälta chokladen och arbeta ihop till en slät massa.
3: Klä en rund form med plastfolie och strö ett lager med koksflingor i botten och tryck sedan ut chokladmassan i formen tills det ser jämnt ut. Ställ kakan i kylskåpskallt att stelna.
Sen är det bara att servera den efter att du vänt ut den på kanske en tallrik eller dylikt. 
 
Och detta blev min, den blev faktiskt jättegod och söt så det räcker absolut med bara en bit! ;) Ni får ha det bra tills vi ses igen / Anna
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback